2017. március 14., kedd

Easter Blessings




Újabb húsvéti mintát készítettem a napokban - ezúttal foltos kis fürjtojásokkal és barkával.
Egy párna és három felakasztható tojás alkotja az új "kollekciót".

Biztosan sokan tudjátok, de talán nem mindenki, hogyan is kötődik ez a két jelkép a húsvéthoz.
A Húsvét előtti vasárnapon - azaz Virágvasárnap - a templomokban barkát szentelnek, barkás körmenetet szoktak tartani. Jézus Jeruzsálembe történő bevonulásakor az ünneplő emberek pálmaágakkal köszöntötték őt. A pálmaágat helyettesíti Magyarországon a barka (fűzfabarka) , az angolszász országokban pedig a tiszafaág.
A tojás ősi tavaszi jelkép, az élet, az újjászületés, a termékenység szimbóluma.
A kis fürjtojásokat valószínűleg apró mérete és helyes kis foltjai miatt használják a húsvéti dekorációkban. Nekem nagyon tetszenek a ezek kifújt tojások, húsvétig még akasztót fűzök át rajtuk, hogy felakaszthassam őket.

A tojásokat a szokásos módon - karton, vatelin, vászon - készítettem. Az elejét-hátoldalát láthatatlan öltéssel összevarrtam, majd gyapjúból cikkcakkollóval keskeny csíkokat vágtam, s ezeket apró gombostűkkel tűztem a tojások szélére. Az akasztó horgolócérnából készült egyszerű zsinór.











A minta mérete: 103 x 86 öltés (+ tojások)
A kész párna mérete: 18,5 cm x 15 cm
Tojások mérete 6 cm x 8 cm
Vászon: 40 count-os Newcastle Light Mocha
Fonalak: WDW






5 megjegyzés: